dinsdag 2 maart 2010

Ding 5: Flickr

Na allerlei turbulente gebeurtenissen heb ik eindelijk een beetje tijd om mijn "23 dingen" terug te bekijken. Het is prettig om zien dat er iemand gereageerd heeft op deze blog. Bedankt voor de attentie, Rob.

Thema van vandaag: Flickr, nog zo'n tool waarvan ik wel eens gehoord hebt met maar nooit stil bij ben blijven staan. Ik heb enkele jaren geleden wel foto's proberen te sharen met Orbitfiles. Dat was toen een heel gedoe. Flickr ziet er op inderdaad gebruiksvriendelijker en vooral veel sneller uit.

Hoewel men mij geen foto-freak kan noemen heb ik genoten van de vele mooie foto's toen ik zonet voor de eerste keer door Flickr snuisterde.
Uiteindelijk heb ik een foto van een huis aan Cogels-Osylei in Antwerpen gekozen om hier te publiceren.



De foto is oorspronkelijk gepubliceerd onder een "Creative Commons" licencie door Photocapy.

Als geboren Antwerpenaar maakte de buurt rond de Cogels-Osylei een overweldigende indruk op mij als kind. Bovendien wil het toeval dat ik vorige zondag een boek gelezen heb, waarin deze buurt een hoofdrol speelt. Ik heb het hier over "Bloedband" (oorspr. "Long Time Coming") door Robert Goddard. Een aanrader tussen haakjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten