dinsdag 9 februari 2010

Ding 1: Weblog software

Uiteindelijk het gesuggereerde blogger gekozen. Ik lees soms erg interessante blogs op deze software. De layout hiervan is altijd rustig en leesbevorderend. Daarom dacht ik, waarom zelf ook eens niet proberen? Een gemakkelijkere installatie kan ik me moeilijker voorstellen. Ik weet nog niet of er aan de gekozen layout veel te configureren valt. Ik vrees van niet, maar vormt dit een beletsel? Het gaat hier toch om de inhoud en niet om de vorm.

Blogger en WordPress zijn dan misschien de meeste bekende aanbieders van gratis weblog software, maar als je even googlet, merk je dat het web wemelt van deze aanbieders. Keuze te over zou ik zo zeggen. Je wordt bedolven onder namen zoals: bloggen.be, web-log.nl, myblogsite.com,s kynetblogs, typepad, doomby, weebly, sosblog, ChooseIt, thought.com... werkelijk te veel om op te noemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten