dinsdag 9 februari 2010

Even voorstellen

Hier is Radoveden. Dat is het Sloveense woord voor “nieuwsgierig”. Ik heb deze naam gekozen omdat ik nogal van het weetgierige type ben. En ook omdat ik gefascineerd door de taal als communicatiemiddel en als gevolg daarvan de communicatieproblemen tussen mensen die geen gemeenschappelijke taal machtig zijn.
Indien heel de wereld dezelfde taal zou spreken zou het internet de mensen meer verenigingen en misschien van de wereld ons dorp maken. Nu zie ik eerder subgroepen op het internet. De meeste van ons zijn waarschijnlijk met Nederlandstalige en Engelstalige sites actief. Maar wat erbuiten bestaat, daar weten we bitter weinig van.
Hoewel ik mezelf een ervaren internetgebruiker mag noemen, was ik op zoek naar een overzicht van de mogelijkheden van het internet van vandaag en zo kwam ik bij “23 dingen”. Een schitterend idee, waarvoor proficiat!

1 opmerking: